Recenzie "Endgame. Jocul final: Convocarea"

Primele pagini ale cărții ne aduc în prim-plan dezastrele abătute asupra a 12 regiuni diferite de pe Pământ: căderea a 12 meteoriți. Aducătoare de moarte și durere, aceste catastrofe sunt în realitate semne ce anunță începutul sfârșitului, începutul Jocului final.

“ Jocul final va începe când specia  umană va arăta că nu mai merită să fie numită umană. Când va ajunge să nesocotească iluminarea oferită de Ei. Jocul final va începe când nu vom mai avea grijă de Pământ, când ne vom îmulți prea mult și vom împovăra această planetă binecuvântată. Jocul va începe pentru a pune capăt felului nostru de a fi și pentru a restaura ordinea pe Pământ.“

Pe măsură ce meteoriții cad în orașe din Turcia, Japonia, SUA, Peru, Mongolia, etc , sunt introduși în joc 12 tineri, descendenți ai primelor civilizații din lume. Jucători ce aparțin celor 12 seminții străvechi (Minoic, Mu, Cahokiană, Koori, Celtă, Donghu, Olmec, Shang, Harrapică, Sumeriană, Nabatean, Axumit), cu vârste cuprinse între 13 și 20 de ani, aceștia sunt letali, puternici, nemiloși, inteligenți și imprevizibili. Antrenați încă din copilărie să ucidă, pregătiți oricând de începutul Jocului, sunt în stare de orice pentru a fi numiți câștigători, salvându-și astfel familia și reprezentanții seminției lor.

Călătorind în China pentru a-și cunoaște adversarii, “fiecare îi vede pe ceilalți pentru prima oară. Jucători pe care îi vor urmări, vâna, iubi și trăda, cu care vor lupta și pe care îi vor omorî.“, celor 12 li se oferă fiecăruia câte un indiciu care, odată descifrat, îl va conduce pe Jucător la Cheia Pământului – prima din cele 3 chei care trebuiesc găsite într-o anumită ordine.

“Jocul Final este enigma vieții și cauza morții. Conține originea tuturor lucrurilor și soluția prin care poate fi evitat sfârșitul tuturor lucrurilor.”

În continuare începe un joc mortal, fără reguli, cu lupte, călătorii, iubiri și trădări, alianțe neprevăzute și periculoase, enigme străvechi ce se doresc descifrate, dezvăluiri neașteptate și secrete împărtășite.

Personajele create de cei doi autori, deși foarte tinere,  dau dovadă de pregătire și maturitate, însă există și câteva care nu își au locul în Joc și sunt mai mult de umplutură (singurul minus al cărții, după părerea mea,). Cu toate acestea,  cele mai multe sunt capabile chiar și de imposibil, dovedindu-și abilitățile dobândite în timpul antrenamentelor din copilărie , altele fiind conduse doar de plăcerea de a ucide și de setea de sânge, iar altele fiind capabile de sacrificii în numele dragostei.

“Trăiți, muriți, furați, omorâți, iubiți, trădați, răzbunați-vă. Faceți tot ce doriți. Jocul Final este enigma vieții, cauza morții. Jucați. Ce va fi va fi.”

Recomand “Endgame. Jocul final: Convocarea” tuturor celor care doresc o carte palpitantă și antrenantă care, în ciuda celor 500 și ceva de pagini, se citește rapid și cu sufletul la gură, fiecare pagină aducând cu ea atât provocări și mistere de descoperit, cât și 156 de linkuri ce conduc spre diferite filmulețe și pagini cu adevărat interesante.

Endgame este mai mult decât o carte, este un joc, o enigma ce trebuie rezolvată, un proiect interactiv carte-joc, apărut în 30 de țări.  Atenție, există un singur castigator! Voi vă încumetați să Jucați? Dacă da, accesați http://www.endgamerules.com/.