Recenzie: „Lindbergh.Povestea unui șoricel zburător” de Torben Kuhlmann

Această recenzie este una cu totul specială, deoarece este prima oară când aleg să vă povestesc despre o carte ilustrată pentru copiii, așadar emoțiile sunt cu atât mai mari și sper să conving cât mai multe persoane, adulți și pici deopotrivă, cât de frumoasă și intensă este această carte publicată de editura Corint Junior.

Întotdeauna m-au fascinat și intrigat poveștile cu și despre aviație, așadar nu am stat deloc pe gânduri atunci când am aflat că Lindbergh va apărea la una dintre cele mai iubite edituri de la noi din țară. Eram hotărâtă să citesc această carte, deși am trecut de ceva timp de vârsta copilăriei, iar subiectul aparte și incredibilele ilustrații  m-au făcut să mă îndrăgostesc pe loc de această nouă apariție literară. Nu am cuvinte să vă explic ce bucuroasă am fost când mi-a ajuns pachetul și am putut, în sfârșit, să țin în mâini cartea. Exact ca un copil mic care își găsește cadourile sub brad în dimineața de Crăciun. Iar ce am descoperit înăuntrul paginilor a fost cel mai priceless și pur lucru pe care l-am experimentat în ultima perioadă: o poveste fascinantă și cele mai superbe ilustrații ever ! Îmi venea să fotografiez fiecare pagină, să împart cu voi aceste minunății, însă a trebuit să mă rezum la doar câteva poze, care, sper eu, mi-au ieșit cât mai artistic.

Torben Kuhlmann, ilustratorul și autorul poveștii, țeste cu măiestrie, atât prin cuvinte, dar mai ales prin desene, o poveste fascinantă inspirată din viața lui Charles Lindberg, care în 1927 a proiectat un avion cu un singur motor și a zburat singur din New York până în Paris, fără a primi vreun ajutor și fără a dispune măcar de o parașută. Cum de a reușit acest bărbat o performanță demnă de un adevărat aviator? Se spune că băiețelul Charles a fost inspirat de faptele vitejești ale unui șoricel...

Inteligent, mare devorator de cărți, curajos și isteț, un șoricel de bibliotecă descoperă cu stupoare, în momentul în care își permite să ia o pauză de la lectură, bineînțeles, pentru a arunca o privire celor ce se petrec împrejurul său, că toți confrații săi au părăsit țara, amenințați fiind de  tot felul de invenții periculoase, cum ar fi capcanele mecanice pentru șoareci. În momentul în care își dă seamă că nu poate ajunge în siguranță pe tărâmul tuturor posibilităților la bordul navelor păzite de pisici înfometate, și după ce observă cu stupoare câțiva șoareci zburători (lilieci), micuțul solitar realizează că numai el singur se poate salva. Înfrcoșătoarea întâlnire îi dă aripi bravului șoricel – la propriu. Dacă ei pot zbura, el de ce nu ar atinge cerul?

„El se aventură prin labirintul de țevi de canalizare, adulmecă aerul umed și auzi un scârțâit slab. Dintr-odată, simți niște aripi fluturându-i în față. Creaturi fantomatice zburau prin întuneric. Arătau ca niște șoareci, cu ochi mici și urechi enorme. Dar zburau cu puternice aripi negre.”

Astfel începe marea aventură a micuțului șoricel, care va face orice îi stă în putință pentru a traversa oceanul Atlantic. Bătăi de aripi, gheare ascuțite, ochi vigilenți în întuneric și urechi ciulite în permanență, acestea sunt pericolele de care trebuie să se ferească necontenit șoricelul în lungile peregrinări pe care trebuie să le facă pentru a-și strâge cele trebuincioase la construirea unui avion. De două ori construiește și înceracă să se înalțe cu.. un fel de aripi zburătoare și tot de atâtea ori dă greș, fiind cât pe ce să fie călcat de tren sau înșfăcat de ghearele unei bufnițe. A treia oară proiectează un avion cu adevărat remarcabil, cu rotițe pentru decolare și aterizare, motor, spațiu pentru piese de schimb și hrană. În sfârșit, după săptămâni de muncă asiduă, cu perseverență și încredere, micul șoricel este, din nou, gata de zbor. Însă urmăritorii lui nu sunt departe, iar bravul nostru personaj trebuie să facă față ultimei încercări. Va scăpa el nevătămat din ghearele asupritorilor? Va reuși invenția lui să zboare suficient încât să traverseze Atlanticul? Asta veți afla doar dacă aveți curajul să decolați împreună cu micuțul șoricel și să descoperiți o poveste  palpitantă și frumoasă are vă va ține cu sufletul la gură pe tot parcursul zborului lecturii.

„Micuțul avion și pilotul lui încă și mai mic au zburat peste câmpii și orașe, au trecut peste stânci și peste faruri, până când grandiosul ocean li s-a întins în față.”

Lindbergh. Povestea unui șoricel zburător este o lecție despre ce înseamnă curajul, munca și încrederea că visurile noastre pot prinde aripi dacă credem cu adevărat în ele. Este o carte care, prin povestea relatată și ilustrațiile încântătoare, te va face să zâmbești, fie că ai 4, 8 sau 24 de ani. Sau 64 J))

Mulțumesc din suflet editurii Corint și Simonei Stoica pentru că mi-au oferit șansa de a zbura alături de Lindbergh în minunata lume a curajului/aviației.

Cartea poate fi comandată de aici